Zakupy Google – reklama dedykowana sklepom internetowym

Zakupy Google – reklama dedykowana sklepom internetowymKażdy właściciel sklepu internetowego szuka sposobu na zwiększenie liczby odwiedzających go internautów. Oczywiście jedną z kluczowych metod jest stosowanie kampanii SEM. Warto jednak wiedzieć, że jeśli chodzi o reklamy, sklepy internetowe mają jeszcze jedną, bardzo skuteczną możliwość. A daje ją oczywiście Google.

Dlaczego Google?

Ponieważ z tej właśnie wyszukiwarki korzysta obecnie największa liczba internautów na świecie. W Polsce Google „bije na głowę” inne dostępne wyszukiwarki. Jeśli więc chcemy dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, musimy być tam, gdzie oni są, a więc właśnie w Google. Czy to trudne? Absolutnie nie. Wszystko, co Google oferuje swoim użytkownikom działa na przejrzystych zasadach. Wystarczy się z nimi zapoznać, wdrożyć w realia, przestudiować i zrozumieć zasady. A tym oczywiście zajmują się firmy specjalizujące w marketingu internetowym.

Czym jest Google Shopping?

Mówiąc najprościej pod tą nazwą kryje się wyszukiwarka ofert sklepów internetowych, która oczywiście stworzona została przez koncern Google. Aby dany sklep mógł korzystać z tej oferty, musi zintegrować się z serwisem Google Shopping. Oczywiście właściciele sklepów, którzy specjalizują się w konkretnej branży, nie muszą się na tym znać. Od tego typu kampanii reklamowych, nazywanych także PLA – Product Listing Ads, są przecież specjaliści. Ich zadaniem jest między innymi eksport towaru do plików i przygotowanie reklamy, z zachowaniem zasad narzuconych przez Google. Poza tym zadaniem specjalistów od kampanii jest również ciągłe ich optymalizowanie. Należy bowiem pamiętać, że samo wgranie produktów do bazy i ustawienie reklamy nie gwarantują sukcesu. Aby sklep sprzedawał, jego działania muszą być mierzone i aktualizowane pod kątem efektywności.

Czy to się opłaca?

Po co w ogóle decydować się na tego typu działania? I dla kogo są one rzeczywiście dobrym rozwiązaniem? Google Shopping to usługa skierowana do właścicieli sklepów internetowych, którzy chcą swoje produkty sprzedawać poza granicami kraju. Chodzi więc o wejście na rynki zagraniczne. A Google, które działa na całym świecie, jest tutaj doskonałym drogowskazem. Jeśli więc masz sklep, który prowadzisz w Polsce, dzięki tej usłudze możesz spokojnie wejść między innymi a rynek australijski, belgijski, duński, francuski, amerykański, rosyjski, meksykański, niemiecki i wiele innych. Wystarczy mieć produkt, który może budzić zainteresowanie.

Jeśli Ty też jesteś właścicielem sklepu internetowego i lokalna sprzedaż niekoniecznie Cię satysfakcjonuje, pomyśl o tym, żeby sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem Google Shopping. Ta usługa otwiera przed Tobą nowe horyzonty. I wystarczy tylko dobrze ją wykorzystać. A w tym oczywiście pomoże Ci firma specjalizująca się w tego typu działaniach.

Podobne wpisy: