Usługowa, handlowa i reklamowa funkcja Internetu

Powszechny dostęp do globalnej sieci komputerowej sprawił, że oprócz funkcji rozrywkowej i informacyjnej zaczął pełnić także inne ważne funkcje.

Do tych, które należą do jednych z najważniejszych należą: usługowa, handlowa i reklamowa.

Usługowa i handlowa funkcja Internetu

Powszechny dostęp do Internetu bardzo szybko zaczęto wykorzystywać jako miejsce do kolportażu usług i produktów. Pierwszą usługą dostępną w sieci było projektowanie stron internetowych na potrzeby przedsiębiorstw, firm i różnego rodzaju instytucji. W tej chwili funkcjonują także aukcje, giełdy i sklepy internetowe, w których można kupić niemal wszystkie produkty. Jednocześnie sieć stała się źródłem informacji o produktach i usługach. To za pośrednictwem Internetu szukamy informacji o cenie danego produktu, jego zaletach i wadach, kupujemy za pośrednictwem sieci bilety lotnicze czy wykupujemy wycieczkę, rezerwujemy miejsce w hotelu. Nieograniczony geograficznie daje możliwość korzystania z produktów i usług z całego świata.

Funkcja reklamowa Internetu

Szybki rozwój Internetu i coraz bardziej powszechny dostęp do niego sprawił, że szybko stał się one także medium reklamowym. Można go wykorzystać zarówno do promowania produktów jak i usług. Przekaz reklamowy za pośrednictwem Internetu jest nie mniej atrakcyjny od reklamy telewizyjnej. Reklama za pośrednictwem globalnej sieci komputerowej może być nie tylko tekstowa. Może być multimedialna, a więc zawierać dźwięki, filmy, animowane obrazy. Daje także możliwość aktywnego zapoznania się z reklamowanym produktem. Żadne tradycyjne narzędzie reklamy nie stwarza konsumentom takich możliwości. Nic więc dziwnego, że Internet jako narzędzie marketingu i reklamy rozwija się coraz szybciej. Wyszukiwarki i portale internetowe są miejscami, w których można prowadzić wyjątkowo skuteczne akcje reklamowe i promocyjne.

Internet jest obecnie wykorzystywany jako narzędzie do dystrybucji usług i produktów. Coraz większą rolę odgrywa także jako narzędzie reklamy i marketingu.

Podobne wpisy: